SEO vs. Google AdWords

SEO vs. Google AdWords

Som virksomhed skal man altid overveje, hvilke investeringer der er relevante. Nogle mener at Google AdWords er bedre end traditionel SEO og omvendt. Men kan man overhovedet sammenligne de to ting?

SEO er et et langvarigt og kontinuerligt arbejde, der kræver tålmodighed og ressourcer. Men når SEO lykkes – og det gør det, hvis du bruger de rigtige samarbejdspartnere – så vil du få en permanent god placering på side 1 på Google. 

AdWords går hurtigere, og her får du også en placering i Top 3 – endda i løbet af kort tid.

Så hvorfor satse på SEO? Det skal jeg sige dig: Over halvdelen af de danske internetbrugere anser organiske resultater for at være mere valide og troværdige end de betalte. Det betyder altså, at halvdelen af dine potentielle kunder muligvis undlader at trykke på din hjemmeside, fordi de synes, at det er “snyd,” at du har betalt dig til en højere placering. Og ja, jeg ved godt, at der også ligger penge bag de organiske placeringer, men det ved kunderne tydeligvis ikke. Eller også er de ligeglade. Faktum er i hvert fald, at de hellere klikker på dem.

Kort sagt: Du kan ikke sammenligne SEO og AdWords – og i sidste ende er der sandsynligvis flere penge i at investere i SEO.

Ønsker du et samarbejde omkring netop SEO, så tag et kig på https://www.klikko.dk/bliv-linkpartner/, hvor du finder gode råd og masser af inspiration.